Aké vitamíny prispievajú k posilneniu kardiovaskulárneho systému?

Akékoľvek nutričné obmedzenia vrátane stravy ovplyvňujú zdravie kardiovaskulárneho systému, čo si vyžaduje pravidelný príjem vitamínových prípravkov. Zoznam základných vitamínov pre prácu srdca a mechanizmus ich účinku:

ovoce

Vitamín C
Vitamín C má dôležitú funkciu pri udržiavaní kardiovaskulárneho systému. Plášte srdca a krvných ciev obsahujú špeciálny typ proteínu – kolagén. Kolagénové vlákna pomáhajú posilňovať steny našich ciev a zabraňovať ich poškodeniu. Vitamín C pomáha telu produkovať kolagén. Denný príjem vitamínu C je 90 mg pre mužov a 75 mg pre ženy. Prírodnými zdrojmi tohto vitamínu je množstvo ovocia a zeleniny, najmä citrusové plody, paradajky, sladké papriky a čierne ríbezle.

meruňka

Vitamín B12
Vitamín B12 alebo kobalamín tiež vyživuje kardiovaskulárny systém. Preprava kyslíka v krvi závisí od proteínu nazývaného hemoglobín. Tento proteín sa viaže a prenáša kyslík zo vzduchu, ktorý dýchame do pľúc. Vitamín B12 pomáha produkovať hemoglobín. V dôsledku toho sa pri nedostatku vitamínu B12 môže vyvinúť anémia, ktorá sa prejavuje únavou, bledou pokožkou a ťažkosťami s koncentráciou. Je potrebné jesť mäso, vajcia, mliečne výrobky s nízkym obsahom tuku a špeciálne vitamínové cereálie, aby ste dostali denne 2,4 mcg vitamínu B12.

Vitamín D
Vitamín D – hormonálna látka nazývaná calcitriol, je súčasťou komplexu vitamínov pre srdce. S jeho nedostatkom sa zvyšuje riziko kardiovaskulárnych ochorení vrátane mŕtvice. Okrem toho nedostatok vitamínu D vedie k strate kostnej hmoty, najmä s vekom. Odporúčaná denná dávka je 15 mikrogramov. Vitamín najlepšie dostanete zo slniečka.

rybíz

Vitamín P
Rutin zabraňuje krehkosti krvných ciev. Vyskytuje sa v citrusových plodoch, v čiernych ríbezliach.
Okrem konzumácie potravín bohatých na vitamíny C, B12, D a P je potrebné vyhnúť sa potravinám, ktoré sú škodlivé pre naše srdce. Najskôr by ste mali obmedziť používanie tukového mäsa a mliečnych výrobkov. Tiež je potrebné znížiť príjem sodíka (stolová soľ): je schopná zvýšiť krvný tlak. Základom stravy by malo byť domáce jedlo, pretože veľa balených potravín, rýchle občerstvenie, konzervované potraviny obsahujú veľké množstvo sodíka.

Aké vitamíny prispievajú k posilneniu kardiovaskulárneho systému?
Ohodnoťte příspěvek